pátek 30. srpna 2013

Cuketová buchta

Jelikož jsme měli doma mega cuketu a mamka mi řekla ať z ní něco udělám, tak už jsem hnedka věděla co z ní bude, cuketová buchta!:D Proč? Nedávno jsme byli u babičky a ona upekla něco na pohoštění a byla to zrovna cuketová buchta a mně tak zachutnala, že jsem si od ní vzala domů kousek (spíš půklu té buchty:D). Vážně bych se jí mohla užrat ujíst! 
Já sice nemám recept na tu stejnou buchtu jako od babičky, ale za to chutná podobně a je úžasně vláčná. No pekáč zmizel během jednoho dne, přístě musím udělat dvojnásobnou dávku.:D
Do buchty jsem nedala celou cuketu, pouze jen půlku a z té druhé půlky byly cuketové placičky, ty jsem dělala na způsob bramboráků.



Recept

Ingredience:

  • 1 1/2 hrnku celozrnné žitné mouky
  • 1 hrnek strouhaného kokosu
  • 3/4 hrnku olivového oleje
  • 2 hrnky strouhané cukety
  • 1 lžíce citrónové šťávy
  • 2 vejce
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička sody

Postup:

Vejce, olej, citrónovou šťávu a cukr smícháme. Přidáme nastrouhanou cuketu (cuketa musí být oloupaná, zbavená pecek a přebytečné vody). Nakonec přidáme mouku, strouhaný kokos, prášek do pečiva a sodu. Hmotu nalijeme do pekáče vyleženým pečícím papírem. Pečeme na 180°C, do zlatova asi tak 20-25 minut.


Máte také rádi cuketovou buchtu tak jako já?:)

8 komentářů:

  1. miluju mrkvovou :) ale z cukety jsem dělala muffiny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni mrkvovou buchtu jsem ještě neměla, to musím vyzkoušet.:)

      Vymazat
  2. Krásná :))) Moc se ti povedla :))) Není to tak dlouho, co jsem zkoušela něco takového, ale byla to katastrofa :D Smekám :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju.:)) No bála jsme se, že je v ní moc oleje a bude se rozpadat. ale výsledek byl supr.:)

      Vymazat
  3. vypadá skvěle, já chci zkusit s mrkví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju.:) S mrkví jsem zatím dělala jen muffiny.:)

      Vymazat
  4. Taky jsem ji pekla, moc mi chutná :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas přečíst tento článek a pokud se vám líbil můžete zanechat komentář, či případné dotazy. :)