neděle 18. února 2018

Špaldovo-ovesný chléb

Taky tak milujete domácí pečivo? Domácí housky, chléb, bagely a atd... Ta chuť je úplně jiná od těch kupovaných a milionkrát lepší a chutnější a hlavně když si můžete udělat zdravější verzi a víte co v ní je. Ne, že si koupíte v krámu chléb který se tváří celozrnně ale je jen obarvený a jsou tam přidaná semínka aby se tak tvářil. Málo kdy sežene vyloženě celozrnné pečivo, nebo já osobně na něj moc v obchodech nenarážím, pokud nepočítám toustový chléb, ale myslím spíš čerstvé pečivo. Proto jsem se rozhodla, že si upeču nějaký zdravější chlebík doma ale byla jsem líná čekat než nakyne, tak jsem objevila tento recept z kuchařky od pana Havlíčka. Recept jsem si poupravila podle sebe a vynechala nějakou tu ingredienci co jsem neměla po ruce. A výsledek mě mile překvapil, chléb byl fakt moc dobrý a chutnal celé rodině.


Ingredience
220 g špaldové hladké mouky
150 g celozrnné špaldové mouky
125 g jemných ovesný vloček (já dala jemné a na půl normální)
3 lžíce namletých vlašškých ořechů
hrst semínek dle výběru (slunečnicové, dýňové, konopné a atd.)
1 lžíce pražených sezamových semínek
1/2 lžičky soli
1 lžíce medu
1 lžička jedlé sody
300 ml podmáslí nebo kefíru

Postup
1. Smícháme všechny suché ingredience.
2. Poté přidáme podmáslí a med.
3. Těsto je trochu lepkavé ale vytvarujeme z něj bochánek a dáme na plech vyložený pečícím papírem.
4. Pečeme v troubě hodinu na 220°C a každých 10 min potíráme vodou aby se nám vytvořila kůrka. Během pečení snižujeme postupně teplotu pečení.



A co vy jak jste na tom s domácím pečivem? Máte ho také raději, než to kupované?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas přečíst tento článek a pokud se vám líbil můžete zanechat komentář, či případné dotazy. :)