pondělí 27. ledna 2014

Celozrnné bagely

Tak se k vám zase vracím po velmi dlouhé době :D s novým receptem na úžasné domácí bagely! Bagely jsou velmi oblíbeným pečivem v USA, Kanaďe a Velké Británii, takže ho tam seženete ve všech supermarketech ale u nás jsem ho snad nikde nevitěla, ale to nevadí protože si ho můžeme úpect i doma!:D No předtím jsem měla bagel jen jednou a to v Panerii, a k tomu byl plněný mou oblíbenou kombinací rajčata, mozzarela a pesto! Prostě boží! Také se mi líbí na tomhle pečivu jeho neobvylký tvar, vypadá jako donut :D, prý to umožňuje rovnoměrné propečení těsta. Když jsem si četla recept tak mě docela vyděsilo to, že se musí krátkou chvíli vařit ve vodě předtím než jej dáte do trouby. Úplně jsme viděla jak ten bagel hodím do vody a celý se rozvaří a budu mít po něm, ale naštěstí se mi to podařilo!:) Celkem vám víjde 8-9 bagelů.

 

 Recept

(Inspirace: http://eatandrunandlove.blogspot.cz/2013/05/to-si-musite-upect-celozrnne-bagely_23.html)

Ingredience:

  • 3 hrnky celozrnné mouky
  • 1 hrnek hladké mouky
  • půl balíčku sušeného droždí
  • 2 lžíce cukru
  • lžíce soli
  • troška teplé vody (na kvásek)
  • vajíčko
  • lžička soli
  • lžíce vody
  • cokoliv na ozdobení sezam, mák, atd...
Postup: 
Smícháme mouky se solí (hlavně na tu sůl nezapomeňte tak jako já:D), do směsi uděláme důlek a do něj dáme sušené droždí, cukr a trošku teplé vody. Chvilku počkáme a pak smícháme kvásek s moučnou směsí. Přidáme vodu a vypracujeme v těsto. Necháme hodinu kynout.
Troubu si přehřejeme na 220 °C. Teď si z těsta vyválíme váleček a ten na koncích spojíme .
V hrnci přivedeme vodu k varu do ní dáme bagely vaříme je z obou stran 1 minutu. Dáme na plech. Vajíčko, sůl, vodu smícháme a potíráme tím bagely. Na konec je můžeme posypat sezamem, mákem a atd... Pečeme 30 minut.



1 komentář:

  1. jednou jsem je zkoušela a to topení jich ve vodě bylo docela vtipné a nejsem si úlně jistá, jestli se mi povedly tak, jak měly, ale někdy je určitě vyzkouším znovu, až zas načerpám odvahu :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas přečíst tento článek a pokud se vám líbil můžete zanechat komentář, či případné dotazy. :)