neděle 18. března 2018

Proteinový čokoládový cheesecake


Po týdnu jsem zpět! Bohužel od pondělka ležím nemocná, a tak jsem nemohla pro vás tvořit nové recepty, sotva jsem udělala sobě nějaké jídlo, a navíc když nemáte absolutně na nic chuť, tak je těžké něco nového vymýšlet. No ale to ležení už mě teda fakt nebavilo a těšila jsem se celou dobu až budu moct péct nebo vařit, aniž bych nepoprskala úplně všechno. V týdnu mi přisel menší balíček z Atkinu, kde jsem si objednala čokoládový protein, a ještě nějaké drobnosti, které jste mohli vidět na mém instagramu. No samozřejmě jsem byla celá nadšená ale jelikož teď nemohu cvičit a chtěla jsem ho hrozně moc vyzkoušet tak jsem z něj něco ukuchtila. Byla jasná volba, že to bude cheesecake, protože nevím jak vy, ale je to můj nejoblíbenější dezert. Mohla bych ho jíst na všechny způsoby, a hlavně mě baví jeho zdravější verze. Navíc když mu mohu přidat i vyšší podíl bílkovin díky proteinu. Tak vznikl tento proteinový čokoládový cheesecake s malinami. No prostě supr mňamka bez výčitek.



Recept
(malá dortová forma o průměru cca 17 cm)

Ingredience
Korpus:
80 g namletých ovesných vloček
1 lžíce strouhaného kokosu
2-3 lžíce kokosového oleje
1 lžíce medu
3 lžíce vody (dle potřeby upravte množství)

Náplň
500 g nízkotučného tvarohu
70 ml mléka (já dala bez laktózy 1,5 %)
1 vejce
1 velká odměrka čokoládového proteinu (cca 25 g)
1 lžíce kakaa se sníženým obsahem tuků
moučkový třtinový cukr (dle chuti, já dala cca 50 g)
maliny

Postup
Nejdříve si připravíme korpus. Smícháme pomleté ovesné vločky se strouhaným kokosem. Na horké lázni si rozpustíme kokosový olej s medem, a přidáme ke směsi z vloček a kokosu. Pořádně promícháme, přidáme horkou vodu, aby směs byla lehce lepivá a hlavně držela při sobě. Necháme bobtnat 5 min. Poté do vymazané formy přendáme směs na korpus a pořádně ji rozprostřeme po celém dnu formy a dáme péct na 180 °C na 10 min. 
Mezitím si připravíme náplň. Smícháme tvaroh s mlékem a vejcem. Poté do směsi přidáme, protein, kakao a cukr, pořádně promícháme. Po 10 min. vytáhneme korpus z trouby a pokladame jej malinami, které pak zalijeme tekutou směsí na náplň. Dáme péct na 160 °C cca 50 min.


A co vy, také máte rádi cheesecake, nebo dáváte přednost jiným dezertům? :)





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas přečíst tento článek a pokud se vám líbil můžete zanechat komentář, či případné dotazy. :)