středa 28. února 2018

Já a zdravý životní styl




Dnes mám pro Vás článek o tom, jak to mám se zdravým životním stylem a zdravou stravou. Poměrně už dlouho koketuji se zdravou výživou. Dalo by se říct, že od prváku na střední škole, což už je docela doba, ale není to tak, že bych to držela pořád, měla jsem docela výpadky, nebyl čas, nebyla motivace a tak dále, můžu s výmluvami pokračovat do nekonečna. Když jsem dříve začala psát tento blog dost mi to pomáhalo v motivaci abych jedla zdravě a cvičila, zároveň jsem se mohla s vámi podělit o tom co jsem jedla nebo o nějaké ty dobré recepty. Ale pak mi to už začalo přerůstat přes hlavu a dost jsem z toho řekněme magořila. Všechno jsem si vážila aby toho nebylo víc nebo míň a neustále jen počítala kolik co má kalorií a dokonce jsem se dostala do fáze, kdy jsem cvičila dvakrát denně. Jenže nejhorší na tom bylo, že jsem se snažila neustále něco zhubnout i když v podstatě nebylo co, ale furt jsem se necítila dokonale. Sama sebe jsem viděla z zrcadle jako tu co má neustálé velká stehna a zadek a chce mít tu mezeru mezi nohama a  vychrtlé nožičky jako modelky, no co si budem, už to hraničilo trošku s anorexií, ale nikdy jsem vyloženě touto nemocí netrpěla, naštěstí jsem se dokázala vzpamatovat dřív než k tomu mohlo dojít. Abych vás přivedla na pravou míru tak měřím 175 cm a tenkrát jsem měla kolem 53 kg což si můžete představit, že jsem byla dost vychrtlá.

Pak mi docela často lidi z okolí začali říkat, že jsem dost hubená. Dokonce si pamatuji, že na střední o mě někdo začal říkat, že jsem anorektička, což mě dost naštvalo. Po několika těchto vyslechnutých komentářů jsem si pomalu začala uvědomovat, že asi jako mají pravdu, a neměla bych to takhle přehánět. Můj kalorický příjem byl totiž tenkrát kolem 1200 kcal a když si vezmeme, že normální denní příjem kalorií jednoho dospělého člověka je 2000 kcal, tak je to sakra málo. Jasně, že při redukční dietě máte mít něco okolo 1500 kcal, ale jen pokud opravdu potřebujete zhubnout a máte co, a ne, že jste hubení už dost a neustále hubnete dál, to je kravina. Jenže já takovou kravinu dělala. No a po pár vyslechnutých připomínek jsem si řekla, že bych teda začala jíst normálně, tak jsem se do toho pustila, no ale jak. Samozřejmě jsem už nejedla jen zdravé věci ale taky různé prasárny nezdravá jídla jako je třeba bageta ze školního automatu nebo brambůrky, různé čokoládové tyčinky a mohla bych tady vyjmenovat řadu dalších věcí. No a tak to šlo s mým zdravým životním stylem docela dost z kopce a nejen s ním ale i s mým přispíváním na blog. Sice jsem se naučila jíst 5-6 jídel denně a naučila jsem se snídat, akorát už to moc nemělo co do činění se zdravým životním stylem. Bylo trošku z extrému do extrému. I se cvičením jsem se pak trošku omezila, přesto jsem sem tam zašla do fitka nebo si zacvičila doma.


 Pak jsem se po čase zase vrátila ke zdravé stravě, ale už ne s tak extrémním přístupem pouze jsem jen "nezdravé" varianty jídel nahradila za zdravější a cvičila jsem za účelem zpevnění. Občas byly ty pauzy kdy jsem stravu pořádně nedodržovala, sem tam jsem si dala co jsem chtěla. Tolik jsem to neřešila, jenže mám poměrně dlouho problémy s trávením hlavně mám tedy intoleranci na laktózu. Což znamená, že úplně nemohu mléčné výrobky s vysokým obsahem laktózy jako je mléko a smetana, ale třeba jogurty s nižším obsahem tuků, tvaroh bez tuků a kefír mohu, je to docela zvláštní ale u intolerance docela normální. Laktóza je vlastně mléčný cukr, který se váže na tuky takže to smysl dává. No a hůře trávím smažené věci hlavně mi vadí fritované. Například fastfoody jsou peklo pro můj žaludek, ale jasně občas si to dám a pak lituji. Bohužel jsem se na to za poslední rok docela dost vykašlala a jedla jsem co jsem chtěla. Dám vám příklad, když jsme s přítelem odněkud přišli pozdě večer měli jsme docela hlad a nezbývalo nic jiného než čínská polévka z pytlíku (asi nejhorší co může být), ale bylo to to nejrychlejší co si "uvařit". Tím pádem mi dost často nebylo dobře. Mohla jsem si za to sama, že jo. No takže za posledních pár měsíců jsem se rozhodla, že už mě to nebaví a budu s tím něco dělat. Opět jsem zase dostala dávku motivace a snažím se stravovat lépe aniž by mi bylo špatně. Teď mi opět pomohlo, že opět přispívám blog a můžu s vámi sdílet zdravé recepty nebo co jsem jedla. 

 Takže momentálně jím opět zdravě a cvičím do toho doma párkrát do týdne, když mám čas, ale chtěla by jsem začít cvičit více a hlavně chodit do fitka. Jen je problém, že na to není moc času, chodím do školy a do práce, vrátím se domů večer a člověk skoro nic nestihne. Maximálně si uvařím jídlo na druhý den a pak už je pozdě a jdu spát. I když bych mohla vstát ráno před nějakou přednáškou co mám až dopoledne, že jo, a zajít si do fitka. Teď ze mě bude mluvit lenost, ale chci si přispat nějaký ten den.:D Tak snad se hecnu vstát ráno brzo a zajít si do posilovny.



Pokud byste měli nějaké dotazy tak neváhejte, ptejte se mě a pokud se stydíte přímo do komentáře či na email, tak jsem si teď založila nově Ask, kde se mě můžete na cokoliv zeptat anonymně. :) Odkaz ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas přečíst tento článek a pokud se vám líbil můžete zanechat komentář, či případné dotazy. :)